Saturday, October 6, 2012

nama pon orang

Manusia memang sedap-sedap mulut je nak kata macam-macam. 
Time aku gagal dalam Exam first year dentistry

"tu la ko tak stadi awal-awal"
"tu la ko asyik maen2"
"tu la ko join lagi persatuan"
"tu la ko .... bla bla bla"

Mereka tak tau yg aku

"stadi siang malam"
"aku join persatuan sbb org2 hebat macam korang x nak join"
"time2 exam acap kali demam*mesir nie panas*"
"hampir pitam lepas exam fisio baru2 ni"
"tiap2 hari sakit kepala"

Tapi aku senyum je la. Memang dah natural aku untuk sentiasa hepi. 
Walaupun dalam hati hanya tuhan yg tahu.
Ramai yang tak tahu, aku paling garang dalam famili aku. Tapi Dgn org lain,
aku sentiasa kompromikan dorang
"tak pe la"
"boleh je"
"no hal lah"

MANUSIA TETAP MANUSIA....
and I'm one of them....



4 comments:

  1. bengong la sape yg ckp mcm tu... ni mesti org2 yg pandai sngt la kononnya sbb x pernah kna dhur kan?? marah btol ak.. huhu... x pe lah pami.. Allah lebih tau ap yg ko dah usaha kn.. ad hikmah... doakan org yg ckp tu peroleh hidayah..

    ReplyDelete
  2. manusia menghakimi seseorang dgn natijah tpi Allah menghakimi seseorang dgn usahanya.. jd jgn tkut ape2 yg terjadi.. fokus kita skrg kena lebih berusaha lg...

    ReplyDelete
  3. byk2 yg merungut mcm tu, cube Zul bilang brape ramai yg bg semangat kat Zul? mst lg ramai kan? ignore je diorg tu. biarkannnnnn hihih

    ReplyDelete
  4. itulah kehidupan fahmi...kita xkan lari dri mulut2 org..pedulikan jer...jgn takut diperkatakan kalau apa yg kita buat tu betul..mesti ada hikmah tu...yg penting ingt Allah sentiasa bersama kita..xde org yg berjaya xtemui kegagalan..u knows urself k..believe urself frenz..=)

    ReplyDelete