Friday, October 19, 2012

I am me

Ingat pepatah melayu,

'Melentur buluh biarlah dari rebungnya'

Nak mendidik, kena dari kecik
Nak mendidik, kena cara yang betul
Nak mendidik, kena jadi sorang pendidik

I am me because of them,
mengajar tanpa penat lelah,
sentiasa tahu apa yang terbaik buat kami,



Orang pernah tanya saya, kenapa saya selalu tak ponteng kelas. Dulu-dulu time aku tadika, selalu malas pergi kelas. Ma selalu marah tapi apakan daya, anaknya yang sorang nie memang degil.
*time kecik2 je la, skrg baek..hehehe*
Nak dijadikan crite, aboh balik awal ari tu, terus bedal den...hahaha, padan muko.
Benda tu jadi pengajaran utk aku sampai le skrg.. dh berbelas tahun.

Nak katanya kat sini, parents betul2 maen peranan penting dalam didik anak-anak. Bila anak-anak soleh solehah yang dihasilkan, masyarakat pon insyaAllah akan jadi masyarakat yg soleh dan solehah. Sebab itu sampai sekarang tak berani nak ambik step untuk masuk bait muslim, sbb aku yakin aku masih tak mampu nak jadi seorang pendidik buat masyarakat. Tak nak keluarga yg dibina bukan menjadi penawar masyrakat, tapi menjadi perosak ummah di kemudian hari

Lastly, tengok video ustaz Don nie, moga2 memberi manfaat. Berbakti kepada ibu bapa tu wajib ye.


*insyaAllah, ke syurga bersama-sama*



No comments:

Post a Comment