Tuesday, March 22, 2011

Moody o moody...

knape la aku selalu x de mood sekarang...nak wat ape2 pon susah... betul la kate orang, laki x bleh terlalu sentimental...kelak memakan diri...btol ke x tak tau la...

orang kate bile stress, kene banyak senyum n bende tu la yang selalu aku buat sampai kadang2 org menyampah tengok aku...hahaha. anyway, kalau niat senyum tu sedekah dapat pahala tau...so, banyakkanlah senyum, bukan kene bayar pon...kan3.

Dan orang kata kalau stress lagi, fikirkanla bende yang paling menenangkan. memandangkan aku nie memang suka angin pantai, so fikir la bende tu. laen orang laen cara, depend la....

n last but not least kalau stress p la ambik air sembahyang, pastu sembahyang sunat..dapat pahala lagi, tengok, dalam musibah Allah bagi tu, banyak bende yang kita bleh buat untuk dapat pahala. Allah x kan bagi ujian kepada hambanya kalau hambanya x dapat nak tampung musibah tu... betapa besarnya Nikmat kurnian Ilahi kan...

Dan kalau stress jugak, cek balik diri kita..bak kate Muslim..hehehe "mesti ko x tau aku guna name ko...hahaha".. ape2 pon, think positive ok... Wallahua'lam

*post ni untuk direfer kepada diri sendiri*

3 comments:

  1. syafiq aziz--- aku kalu stress, aku mkn bnyk
    mesti ko x tau aku guna nama ko-- maksudnya?

    ReplyDelete
  2. xpe2...pas final exam kita bwat jaulah ke baltim nak???
    jom2..

    ReplyDelete
  3. Muslim tu nama kawan aku sini...

    Farid> Baltim tu kat mane??

    ReplyDelete