Friday, December 31, 2010

Dentist lebih susah dari medic... btol ke??

Juz nak share ape yang berlaku kat aku hari nie... Hari ni PCT ade la wat program untuk pelajar2 perubatan kat sini. Macam2 la program yang diorang buat ari nie, tapi yang paling best skali slot dengan senior2 dari Mansuora. Disebabkan kami cuma ade sorang je senior dentistry kat sini, terpaksa la panggil org luar. that's not the main point ok. Selesai je sesi ni, semua dah buat konklusi yang dentistry lebih susah dari medic. Teringat gak kate2 abg aku sebelum aku ambik tawaran dentistry nie..." btol ke mung nak ambik dentistry nie? dentistry lebih susah la"...lebih kurang cam tu le kate2 seorang abg kepada adiknye...tapi aku tetap gak nak ambik dentistry disebabkan beberape faktor yang aku malas nak terang kat sini..hahaha.

OK, back to the main point again, Dentistry is tougher than medic...what do you think? from my point of view, dua dua susah... ye la kan, cube try tanye pelajar2 medic, mesti diorang kate susah gak kan. So, memang dalam mencari ilmu ni, kesusahan pasti berlaku. Takkan senang2 je orang nak bagi degree kat korang, ingat barang jual kat pasar malam ke degree tu... Ape2 pon aku semakin merasai tekanan seorang yang ambik bidang sains kesihatan ni...mula sibuk dgn kuiz, exam, tutor n so on.Tapi ape2 pon, aku sering pegang kate2 nie.. kalau kita tak merasai kesusahan sepahit hempedu, kita takkan dapat merasai kemanisan sesuatu kejayaan yang semanis madu.. ok, tu je la, aku pon malas nak tulis panjang2, nak kene wat tutor lak nie... ape pon2, ingatlah bahawa kita ikhlas dalam perbuatan kita, insyaAllah Allah akan tolong kite...wassalam...~

4 comments:

  1. skali melangkah, jangan berundur....
    teruskan langkah...bukan semua org dpt peluang nie...grab the chance...
    ^_^

    ReplyDelete
  2. engineering susoh ak zul..hak3 :P

    ReplyDelete